Over ons

AMZ Consultancy is in 2018 opgericht toen twee oud-Googlers besloten hun kennis van ecommerce en performance marketing in te zetten om merken te helpen groeien op Amazon. Dat doen we op basis van harde data, een gedegen analyse en met oog voor de overkoepelende merkstrategie.

De expert voor merken die écht willen groeien op Amazon en andere marketplaces

We staan bekend als ervaren experts die diepgaande kennis combineren met een toegankelijke en ondersteunende houding. Onze exclusieve focus op marketplaces stelt ons in staat expertise te koppelen aan maatwerk en klanten die daar behoefte aan hebben volledig te ontzorgen.

Bekijk onze expertises

Sjors

Na mijn studie Internationale Bedrijfskunde verhuisde ik naar Ierland om bij Google als marketeer aan de slag te gaan. Thijs, die ik kende van de middelbare school, werkte er toen al. Elf jaar lang heb ik in onder meer Hamburg, Barcelona, München en Kopenhagen waardevolle ervaringen opgedaan. Dankzij deze achtergrond in marketing en bedrijfskunde herkende ik de enorme kansen die gepaard gingen met de opkomst van Amazon en bol.

Samen met Thijs besloot ik me hier vol op te storten en weer te gaan ondernemen. Weer, want het ondernemerschap loopt al van jongs af aan als een rode draad door mijn leven. Marketplaces bieden een schaalbare manier om impact te maken voor onze klanten, wat mij veel positieve energie geeft. Het is mijn ambitie om van AMZ Consultancy een organisatie te maken die onlosmakelijk verbonden is met succesvol ondernemen op marketplaces.

“Marketplaces bieden een schaalbare manier om impact te maken voor onze klanten, wat mij veel positieve energie geeft.”

 

Sjors is medeoprichter en -eigenaar van AMZ Consultancy. Hij woont met zijn vrouw en dochter in Amsterdam en heeft een passie voor reizen, vreemde talen en culturen.

Thijs is medeoprichter en -eigenaar van AMZ Consultancy. Hij is een fanatieke sporter (tennis, padel,fitness) die graag kookt, leest en reist, vooral naar Spanje tijdens de wintermaanden.

 

Thijs

In 2005, na afronding van mijn studie International Business, begon ik bij Google in Ierland. Hier vervulde ik verschillende functies in advertising en sales, om uiteindelijk uit te komen bij Google Hongkong. In 2015, ik was toen Head of New Business voor China en Zuid-Korea, nam ik afscheid van het bedrijf. Bij Google had ik de opkomst van marketplaces van dichtbij meegemaakt en het leek me interessant me daar verder in te verdiepen.

Aanvankelijk verkocht ik mijn eigen voedingssupplementen op Amazon, later besloot ik de kennis en ervaring die ik daarmee opdeed in te zetten voor klanten. Amazon Nederland was nog niet gelanceerd en er bestond een grote behoefte aan goede informatie. Marketplaces zoals Amazon zijn voortdurend in ontwikkeling en ik vind het leuk om bij te blijven en die kennis in te zetten om onze klanten te helpen groeien.

“Bij Google had ik de opkomst van marketplaces van dichtbij meegemaakt en het leek me interessant me daar verder in te verdiepen.”

Tino

Met mijn analytische drive en interesse in data was een studie werktuigbouwkunde een logische keuze. In 2020 begon ik een e-commercebedrijf dat zich richtte op bol.com, waarmee ik in drie jaar tijd ruim € 750.000 omzet realiseerde. In die periode deed ik diepgaande kennis op van SEO op marketplaces en het optimaliseren van listings. En ontdekte ik welke keuzes écht impact hebben op groei.

De complexiteit van Amazon wekte mijn interesse en sinds mijn ontmoeting met Sjors en Thijs in 2023. houd ik me volledig bezig met strategische begeleiding van merken binnen het Amazon-ecosysteem. Ik geloof in de kracht van verdieping, slimme inzichten en keuzes op basis van de data. Door scherp te analyseren en klanten proactief te ondersteunen, draag ik bij aan resultaatgerichte groei.

“Ik geloof in de kracht van verdieping, slimme inzichten en keuzes op basis van de data.”

 

Tino woont in Amsterdam en is sinds januari 2025 mede-eigenaar van AMZ Consultancy. Zijn passie ligt bij kickboksen en ondernemen; bouwen aan sterke klantrelaties én aan het bureau zelf.

Klaar om écht te groeien met jouw merk?

Onze experts denken graag met je mee over een gerichte groeistrategie voor Amazon en andere marketplaces.

Neem contact op met Sjors voor een vrijblijvend adviesgesprek. Bel 085-002 18 75, mail naar sjors@amzconsultancy.nl of prik meteen een datum en tijdstip in de kalender.