Amazon agency

AMZ Consultancy, specialist in handelen en adverteren op marktplaatsen, neemt de site en klanten van Amazonsellers.nl over.

De eigenaren van Amazonsellers.nl dragen pakweg tien wat kleinere klanten over aan de nieuwe Amsterdamse eigenaar. Hoeveel geld met de transactie is gemoeid houden de partijen voor zich.

De verkoop vond begin juni plaats.

Thijs van der Haak van AMZ Consultancy: “We kennen elkaar al wat langer en de gelegenheid kwam toevallig op ons pad. Het gaat hier om een groep kleinere klanten, die we goed kunnen bedienen. Volgend jaar willen we ons gericht op grotere bedrijven en merken gaan richten.”

Zijn bedrijf is een bureau met zeven man dat bedrijven helpt met het inrichten en beheren van verkopersaccounts op Amazon en bol.com. Dat omvat ook het houden van on-site reclamecampagnes. Dat is een specialisme op zich in de wereld van online adverteren.

“Afgelopen jaar is het werk veranderd, omdat we ons ook op een aantal niche marktplaatsen zijn gaan richten.” Dat zijn marktplaatsen voor de bouw, maar bijvoorbeeld ook Kruidvat en Blokker. Bedrijf als Decathlon en Mediamarkt staan derde partijen ook toe om tegen betaling gebruik te maken van hun digitale schapruimte. “Het is wat technischer om met meer marketplaces te werken. Je bent dan aangewezen op integrators als Channable en ChannelEngine.”

Van der Haak houdt de site Amazonsellers.nl vooralsnog overeind om marketing- en SEO-doeleinden.